Selamat datang kepada Pelajar baru Utem sesi 2009
1:24 PM | Author: IsLaM uNiTe
Alhamdulillah.. pada hari ahad ini kita akan menerima kehadiran pelajar baru yang bakal menyerikan lagi bumi universiti kami lepas nih. Syukur juga kerana selama ini, kami menunggu kehadiran adik-adik baru, banyak persiapan yang telah berlangsung dan akan berlangsung untuk menyambut ketibaan mereka semasa pembukaan hari pendaftaran yang bertempat di kompleks sukan Universiti Teknikal Malaysia, Melaka. Bagi kami pihak BADAR, telah menyediakan dan mempersiapkan diri dari sudut iklan, jualan, dan lain-lain lagi semata-mata untuk menyambut ketibaan adik-adik. Kami berharap agar masa depan BADAR akan diteruskan oleh mata rantai islam yang bakal dijanakan untuk menggerakkan program dakwah dan tarbiah bagi mewujudkan suasana islam (biah islam) insyaallah.

Untuk pengetahuan para pembaca sekalian, Utem akan menerima masuk adik-adik sebanyak 2013 orang dan mereka ini akan mendaftar di fakulti yang pelbagai juga. Tambahan juga, adik-adik ini akan menginap di 3 kolej kediaman sekitar kawasan Bukit Bruang, Ayer keroh, Melaka. Bagi sesi pendaftaran kali ini, banyak perubahan yang telah dilakukan oleh pihak universiti terutamanya dari sudut infrastruktur dimana fasa 1 pembangunan universiti akan siap. Oleh yang demikian, adik-adik akan merasa untuk belajar dan berkuliah di beberapa bangunan baru dan persatuan pelajar akan ditempatkan di bangunan persatuan pelajar. Manakala, sistem pengurusan kolej kediaman akan bertambah sistematik dan adik-adik akan menginap ditempat yang agak selesa iaitu 7 orang satu rumah. Semoga kemudahan yang bakal disajikan untuk adik-adik berjaya dimanafaatkan kerana prasarana ini akan menjadi medium untuk adik-adik terus cemerlang di bumi utem ini.

Bagi pihak persatuan pula, BADAR akan membuka pendaftaran keahlian bermula 28hb sehingga 30hb julai. Untuk tempoh yang lama ini, BADAR akan membuat pelbagai aktiviti diantaranya RoadShow BADAR pada 6,7,8hb Julai, Malam Tautan Hati pada 9hb Julai dan Rehlah Mahabbah pada 11hb Julai ini. Promosi yang besar-besaran ini diharapkan mendapat perhatian dan berjaya menarik minat adik-adik untuk menyertai BADAR. Ini kerana, BADAR bukan sahaja persatuan yang paling aktif untuk sesi 2008, tetapi BADAR juga merupakan badan persatuan yang akan melaksanakan pelbagai aktiviti yang menarik bukan sahaja untuk muslim tetapi untuk non-muslim pun ada. Dengan motto "with Ukhwah we Care", kami berhasrat untuk menumpukan target kami menjaga kebajikan adik-adik melalui program-program kami. Penyertaan adik-adik didalam BADAR akan mendatangkan faedah kepada diri kami dan juga adik-adik kerana kita sama-sama akan berkenalan dan bersahabat untuk satu tempoh masa yang lama dan segala ilmu dan pengalaman akan dikongsi bersama adik-adik yang menyertai persatuan kami. Kami bukan sahaja badan yang menggerakkan surau, tetapi kami juga bergiat bersahabat dan memperkenalkan diri kami kepada semua jenis pelajar.

Jadi, pakat-pakat la masuk BADAR. Segala penyertaan adik-adik akan dimasukkan dalam sistem maklumat ahli dimana adik-adik akan memperoleh sijil-sijil dan penyertaan adik-adik akan direkod kedalam sistem maklumat pelajar utem.

"With Ukhwah We Care"
Badan Dakwah Dan Rohani, Utem

|
This entry was posted on 1:24 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On August 13, 2009 at 9:28 PM , Anonymous said...

Assalamualaikum..
Mana artikel yang lain..
Blog makin suram dan malap..
mengapa?
Terlalu sibuk???
Sibuk kita, ada yang lebih sibuk...hmm

 

TaZkIrAH :

Allah Ta'ala berfirman:

"Belumkah datang waktunya bagi orang-orang yang beriman, supaya hati mereka itu khusyu' untuk mengingat-ingat kepada Allah dan kebenaran yang turun kepada mereka itu - yakni al-Quran. Janganlah mereka itu berkeadaan yang serupa dengan orang-orang yang telah diberi kitab-kitab pada masa dahulu - sebelum mereka, tetapi mereka telah melalui masa yang panjang, kemudian menjadi keraslah hati mereka tersebut - yakni enggan menerima kebenaran." (al-Hadid: 16)